DKP

Time management

Je komt niet of nauwelijks toe aan de dingen die écht belangrijk zijn. De hele dag wordt er een beroep op je gedaan; je lijdt aan de urgentie van anderen. Je reageert in plaats van de regie in eigen hand te hebben. Je weet het verschil tussen ‘belangrijk’ en ‘urgent’ niet meer. De echte belangrijke dingen blijven liggen. Kortom, je wordt geleefd! Je vindt nauwelijks nog momenten om even ‘terug te zitten’ en de juiste dingen te doen.

Bij deze time management training leer je:

  • je taken en verantwoordelijkheden te bewaken
  • plannen en organiseren
  • hoofd- en bijzaken onderscheiden
  • doelen en prioriteiten stellen
  • te delegeren
  • het verschil tussen ‘belangrijk’ en ‘urgent’
  • het verschil tussen ‘efficiënt’ en ‘effectief’
  • over factoren van buitenaf die impact hebben (externe tijdverslinders)
  • over je eigen gedrag dat van invloed is (interne tijdverslinders)
  • je stressbestendigheid te vergroten
  • je energie optimaal te gebruiken
  • assertief te zijn
  • de balans tussen werk en privé te herstellen