Online behandeling bij DKP

Online therapie

Online therapie is een effectieve betrouwbare behandeling via internet. Thuis via je computer onderhoud je schriftelijk contact met je persoonlijke psycholoog die je helpt om je problemen te beschrijven, te verwerken en op te lossen. Al deze contacten gaan via een beveiligde verbinding.

In het kort:

Online therapie kan worden ingezet voor veelvoorkomende klachten zoals:

• burnout
  • posttraumatische stress
  • depressie
  • paniekklachten
  • eetstoornissen
  • rouwverwerking

In combinatie met face-to-face

De online therapie is doorgaans ingebed in het totale behandelplan van DKP met onder meer face-to-face gesprekken.

Belangrijk voordeel

Je kan voortdurend op alle tijdstippen aan je klacht en mentale veerkracht werken. Er staat informatie in en oefeningen en opdrachten, precies op maat voor jou samengesteld. Die kan je geheel in je eigen tempo inzetten voor extra steun om je therapie heel efficiënt te gebruiken en er zoveel mogelijk profijt van te hebben.

Veelgestelde vragen

We krijgen veel vragen over onze online therapie. De meest gestelde vragen vind je hieronder.

Waarvoor kan online therapie worden ingezet?

Onze online therapie kan worden ingezet tegen burn-out, posttraumatische stress, depressie, paniekklachten, eetstoornissen en rouwverwerking

Is de verbinding veilig, zodat mijn privacy niet in het geding komt?

Alle contacten gaan via en veilige verbinding.

Is online therapie wel een betrouwbare behandelmethode?

Online therapie bij DKP staat bekend als een zeer betrouwbare behandelmethode.

Wat is het voordeel van online therapie?

Eén van de grote voordelen is dat je altijd op alle tijdstippen kunt werken aan je mentale klachten.