Systemische interventies

Bij DKP kun je terecht voor Systemische interventies.

Systemische interventies zijn gebaseerd op de systeemtheorie. De systeemtheorie gaat uit van de gedachte dat mensen deel uit maken van meerdere dynamische netwerken. Mensen leven en werken samen met andere mensen, jij beïnvloedt anderen en anderen beïnvloeden jou. In de systemische interventies brengen we je vraag en doelstelling in kaart, bekijken we de relatiepatronen die samenhangen met jouw vraag en krijg je inzicht in wat jij kunt doen om verandering in de door jou gewenste richting tot stand te brengen, hoe je je omgeving kunt beïnvloeden, hoe jouw omgeving jou kan helpen en hoe jij die hulp kunt mobiliseren. Als je bijvoorbeeld problemen ondervindt in de samenwerking met je leidinggevende, brengen we je doelstelling in kaart (hoe zou je willen samenwerken) en welk gedrag van jou en je leidinggevende de huidige situatie in stand houdt. We kijken hoe je dit patroon in kleine stapjes kunt doorbreken, wat het effect daarvan zal zijn, maar ook: hoe je gedrag ten opzichte van andere collega’s kunt beïnvloeden om de relatie met je leidinggevende te verbeteren .